O femeie a vrut să-și vândă bicicleta! A trimis on-line datele cardului unui „cumpărător”… Și … a rămas fără bani în cont!

O femeie a vrut să-și vândă bicicleta! A trimis on-line datele cardului unui „cumpărător”… Și … a rămas fără bani în cont!
O femeie a vrut să-și vândă bicicleta! A trimis on-line datele cardului unui „cumpărător”… Și a rămas fără bani în cont! În cursul acestei luni o femeie din Reșița a fost înșelată cu suma de 1.340 de lei. Asta după ce a postat un anunț de vânzare a unei biciclete prin intermediul unui site de comerț online. În scurt timp a fost  contactată de o persoană și, sub pretextul că intenționează să achiziționeze bunul, i-a trimis vânzătoarei un link printr-un mesaj pe telefonul mobil. Prin intermediul linkului, proprietarul bicicletei i-a comunicat presupusului cumpărător datele de identificare ale cardului bancar.

După furnizarea datelor cardului bancar, persoana vătămată a constatat că din contul acesteia a fost efectuată o tranzacție bancară neaprobată, în valoare de 1.340 de lei.

Polițiștii au întocmit dosar penal pentru comiterea infracțiunii de efectuarea de operațiuni financiare în mod fraudulos. În prezent continuă cercetările pentru identificarea autorilor, tragerea la răspundere penală a acestora și recuperarea prejudiciului.

Poliția vă sfătuiește…

În cazul acestui tip de infracțiuni, cel mai adesea, infractorii contactează persoanele fizice care oferă spre vânzare diferite produse pe site-urile de comerț online.  Discuțiile se poartă, de regulă, prin intermediul aplicațiilor instalate pe telefonul mobil. Aceștia pretind că sunt interesați de achiziționarea produsului din anunț. Poartă o scurtă negociere (de cele mai multe ori, conversația are multe greșeli gramaticale), pentru ca la final, să anunțe vânzătorul că produsul a fost deja achitat în avans.
Infractorul îi trimite victimei un link, cerându-i să îl acceseze pentru a  primi contravaloarea produselor expuse spre vânzare.

„Circuitul” înșelăciunii …

Prin intermediul link-ului, infractorii încearcă să colecteze credențialele utilizatorilor (datele cardului bancar, inclusiv codul CVV/CVC, date personale, soldul contului, etc.). Odată obținute aceste date, aceștia le folosesc ulterior în efectuarea unei tranzacții online.

Citește și: Polițiștii cărășeni recomandă atenție sporită la tranzacțiile online

Pentru a nu deveni victime ale infracţiunii de înşelăciune, Poliția vă recomandă

:• Verificați cu atenție adresa paginii web pe care vi se solicită datele personale!
• Evitați deschiderea unor link-uri/atașamente din email-uri/sms-uri nesolicitate!
• Purtați discuții cu cumpărătorul doar pe chat-ul site-ului de cumpărături online pentru a putea fi ajutați în caz de fraudă! Nu acceptați să mutați discuțiile pe aplicaţii de socializa sau pe altă platformă!
• Folosiți carduri bancare pentru cumpărături online care oferă servicii suplimentare de siguranță a plății (cod unic primit prin mesaj pe telefon, aprobarea tranzacției printr-o aplicație instalată pe telefonul mobil, utilizarea unui procesator de plăți cunoscut)!

• Verificați ofertele primite! Nu vă grăbiți să acceptați orice promoție care sună atractiv! Poate fi o încercare de fraudă!
• Pentru cumpărături online de la persoane fizice, folosiți serviciul „Livrare cu plata ramburs” împreună cu serviciul „Livrare cu verificare”.
• Pentru primirea unei sume de bani în contul bancar, nu sunt necesare datele cardului bancar! Sunt necesare doar contul IBAN al persoanei care urmează să primească suma de bani și numele acesteia!
• Prin introducerea și validarea unui cod de tip ”3D-SECURE” primit din partea băncii, dumneavoastră aprobați efectuarea unei plăți, nu încasarea unei sume de bani în contul propriu!
• Dacă cineva încearcă să vă înșele, SUNAȚI LA 112!

Lasă un răspuns