Primăria Târnova este Stat în Stat… Ignoră Prefectura Caraș-Severin!
Primăria Târnova este Stat în Stat… Ignoră Prefectura Caraș-Severin! Consilierii PNL din Consiliul Local al comunei Târnova, Ion Chincea, Ion Gheju, Rus Trandafir și Ion Chincea (USR),ne-au adus la cunoștiință lucruri grave care au loc cu acordul și susținerea administrației comunei din vecinătatea Reșiței.
În 30 ianuarie 2022 a avut loc o ședință a Consiliului Local al comunei Târnova. Tot în aceeași perioadă primarului Petru Fara îi înceta mandatul, ca urmare a incompatibilității declarate de Agenția Națională de Integritate.
Petru Fara s-a aflat în stare de incompatibilitate în perioada 18 iunie 2012 – 31 octombrie 2013, întrucât, concomitent cu deținerea funcției de primar, a desfășurat activitate remunerată de agent de asigurări pentru Omniasig Vienna Insurance Group S.A. S-au încălcat astfel dispozițiile art. 87, alin. (1), lit. k), din Secțiunea a 4-a, din Legea nr. 161/2003.
La nivelul lunii februarie 2022, consilierii PNL ai Consiliului Local Târnova au constatat cu stupoare că numitul Petre Fara este angajat al… Primăriei. Pe principiul dat afară pe ușă, a intrat pe… geam, Fara a fost „angajat” după revocarea din funcția de primar, nu oriunde, ci pe postul de consilier al viceprimarului comunei cu atribuții de primar, Galben Dan. Mai mult, Fara a invocat terților la momentul respectiv că membri Consiliului Local Târnova au votat acest lucru. Nimic mai fals…
Citește și: Târnova, lăsată de izbeliște! Conducerea primăriei, acuzată de nepăsare
Pe site-ul Primăriei exista Hotărârea nr. 6 din data de 30.01.2022. Ineditul acum apare… Consilierii PNL știind că această hotărâre nu a trecut prin Consiliul Local au realizat că Hotărârea nr. 6/30.01.2022 nu putea fi decât un… fals evident… Proiectul de hotărâre nu a fost pe ordinea de zi a ședinței de îndată, nefiind trecută prin ședință implicit nu a fost supusă spre aprobare Consiliului Local.
Documente diferite, dar identice, cu același număr de înregistrare…
Mergând pe firul evenimentelor, consilierii PNL au descoperit un Raport de Specialitate nr.3127 din 28.01.2022 privind aprobarea modificării statutului de funcții al aparatului de specialitate ce aparține primarului comunei Târnova și serviciilor de interes local. Numai că surpriză… Acest proiect de hotărâre s-a constatat ulterior că este un document fals.
În fapt, este „clona nereușită” a altui document, dar cu același număr de înregistrare… Este vorba de referatul proiectului de hotărâre privind aprobarea PLANULUI DE ACHIZIȚII PUBLICE pentru anul 2022. Numărul de înregistrare al referatului?! Nici o surpriză pentru cei care știu obiceiurile de casă ale edilului… Numărul este… 3127 dar din 20.01.2022. Mai rău ca într-o piesă de Ion Luca Caragiale!
„Faptul că proiectul de hotărâre are același număr cu un alt raport de specialitate, denotă că l-au făcut după data de 30.01.2022 și că hotărârea nr. 6 nu a fost trecută prin ședința Consiliului Local”, ne-a precizat Ion Chincea.
Mai mult decât atât, la „dosarul speței” mai există și proiectul de hotărâre privind aprobarea modificării statutului de funcții al aparatului de specialitate al primarului comunei Târnova și serviciilor de interes local, inițiator (cum altfel, decât primar Fara Petru!?) identificat cu nr. 3127 din 28.01.2022. Document al UAT comunei Târnova care este „identic” cu… Referatul proiectului de hotărâre privind aprobarea Planului de achiziții publice pe anul 2022”!! Curat murdar, coane Petrică, măi să fie…
Ca o concluzie despre cum se respectă și se aplică legile democrației la Târnova:
„Dublarea” documentelor oficiale de interes… „local” (a se citi privat, „pe persoană fizică!”) devine o practică curentă, atunci când există interese de ordin personal, a conducerii UAT Târnova. Lucru dovedit prin emiterea procesului verbal încheiat în ședința de îndată a Consiliului Local al comunei Târnova din data de 30.01.2022 în care nu se vorbește absolut deloc de suplimentarea ordinii de zi a ședinței. Vorbim de forma în care a fost redactat și transmis (în perioada imediat următoare) consilierilor locali procesul verbal la următoarea ședință de CL. Ulterior, ceea ce nu mai este o surpriză, ci o obișnuință, deja… a apărut un alt proces verbal falsificat evident în care este inserat și punctul 4- „Proiect de hotărâre privind aprobarea modificării statutului de funcții si aparatului de specialitate al primarului comunei Târnova și serviciilor de interes local.”.
„Acest cel de-al doilea proces verbal este tot un fals. Adevărul este cel prezentat în primul proces verbal. Noi nu am votat pe 30 ianuarie 2022, statutul de funcții pentru că nu a fost prezentat la ședință. Totodată procesul verbal fals este semnat de viceprimarul comunei și nu de către secretarul general al UAT Târnova, cum ar fi fost normal”, au mai precizat consilierii PNL și USR.
Viceprimarul comunei este Daniel Galben, iar secretarul comunei este Lăcrămioara Fara. Aceasta din urmă a fost absentă de la ședință.
Pe cale de consecință, consilierii PNL și USR au depus o sesizare la Instituția Prefectului în data de 22 martie 2022 cu număr de înregistrare 4887. Instituția Prefectului județului Caraș-Severin a trimis adresa răspuns către Consiliul Local Târnova prin care se cere revocarea Hotărârii nr. 6 din 30.01.2022.
Prin adresa răspuns nr. 9 /3007 din 11 iulie 2022 a Instituției Prefectului județului Caraș-Severin ( PRIMARIE-RASPUNS PREFECTURA) la aliniatul 9 se precizează negru pe alb, citez: „Raportat la această stare de fapt, considerăm că HCL nr. 6-9/ 30.01.2022 au fost adoptate cu încălcarea prevederilor art. 136 alin (3), alin (8) și alin (9), art. 138 alin (13), alin. (14), și alin. (!6), art. 163 alin (1)) și art. 243 alin. (1), lit. (b), lit. (f), lit. (j), lit. (k), lit. (l) ți lit. (n) din OUG nr. 57/2019 privind Codul administrativ cu modificările și completările ulterioare… Sau vorba unui prieten clasic în viață… „Dacă tot o comiți, fă-o cu …cap!”
Când faci actele pe genunchi… nu ai cum să stai drept în fața alegătorilor. Dacă ai coloană vertebrală…
Din păcate, „năzdrăvăniile” de la Târnova au continuat. Primăria nu i-a înștiințat pe membri Consiliului Local al comunei Târnova despre răspunsul oficial primit de la Prefectură. „Trebuia să fim anunțați de această adresă sosită de la Instituția Prefectului. Nu am fost anunțați. Am descoperit-o noi, absolut întâmplător. Am sesizat acest lucru pe grupul whatsapps al Consiliului Local.
Primăria a convocat o ședință ordinară în data de 11 august 2022 la ora 9:00. Numai că la ședință nu s-a prezentat nici măcar persoana care a convocat-o, în speță viceprimarul cu atribuții de primar, Daniel Galben, membru PSD. Dealtfel, la ședință nu s-a prezentat nici măcar secretarul general sau consilierii locali PSD. Prin această atitudine s-a sfidat practic Instituția Prefectului”, au mai precizat consilierii PNL ai UAT comuna Târnova.
Telenovela a continuat…
În data de 12 august 2022, după ora 18:00, un reprezentant al primăriei a mers din poartă în poartă la toți consilierii locali ai comunei Târnova. Ideea era să-i înștiințeze că în aproximativ… 50 de minute se convoacă o ședință extraordinară de îndată. Pe ordinea de zi erau aceleași puncte ca la ședința precedentă din… 11 august 2022. Culmea ironiei și al tupeului din partea conducerii primăriei Târnova care, cu o zi în urmă absentase în masă în frunte cu cel care ar trebui să aplice legea, viceprimarul cu atribuții de primar, secretarul general și consilierii alianței PSD-ProRomânia.
În ședința din 12 august, consilierii alianței PSD-ProRomânia au revocat Hotărârea „fantomă” HCL nr. 6 din 30.01.2022, care în mod real nu a existat și nu a fost validată vreodată de către Consiliul Local, fiind doar un fals al instituției.. Președintele Comisiei nu a fost prezent, fiind plecat din localitate. Pe cale de consecință s-a votat un nou președinte de ședință în persoana viceprimarului Dan Galben.
Întreaga ședință din 12 august a fost transmisă live pe o rețea de socializare. Și de aici apar iarăși… surprizele…
La terminarea ședinței, președintele Dan Galben a spus că în această ședință a fost adoptat și noul stat de funcții și noua organigramă. Stupoare, din nou: Proiectul noului statut de funcții și noua organizare nu a existat pe ordinea de zi. Practic nu a existat ca subiect al ședinței. Nu s-a votat nici măcar suplimentarea ordinii de zi a proiectului de hotărâre legat de organigramă. Aceasta se poate face doar în situații de urgență. Cu toate acestea, la finalul ședinței a fost supusă la vot organigrama… Dovadă certă și indubitabilă este filmarea ședinței.
Va urma…
Pentru acuratețea demersului jurnalistic cei incriminați de nerespectarea deciziei Prefectului, beneficiază de un drept la replică ce va fi publicat în Gazeta de Caraș-Severin.