Semmeringul Bănățean primește o gură de oxigen
Președintele Romeo Dunca, împreună cu arhitectul șef, Luminița Munteanu, directorul CFR Infrastructură, Ion Stoichescu și primarii de la Anina și Oravița au căutat cea mai bună soluție pentru restaurarea a tot ceea ce înseamnă Semmeringul Bănățean.
Cea mai veche linie de cale ferată montanistică Oravița – Anina, cunoscută publicului larg și sub denumirea de Semmeringul Bănățean, pare să primească o atenție deosebită din partea autorităților județene. Problemele cu care se confruntă una dintre cele mai vizitate zone turistice din județ au fost constatate de președintele forului județean, acesta identificând câteva din probleme și venind cu propuneri de rezolvare a acestora.
„Cu toții știm starea căii ferate dintre Anina și Oravița, problemele vagoanelor care se defectează, dar și a faptului că mulți turiști riscă să rămână pe jos atunci când aleg să folosească această cale ferată. Astfel că ne-am propus să găsim soluții pentru remedierea acestora. Restaurarea gărilor din Anina și Oravița este un alt obiectiv pe care ne dorim să-l putem duce la bun sfârșit, iar directorul CFR Infrastructură, Ion Stoichescu, ne-a asigurat de sprijinul său. Cele două gări aparțin patrimoniului cultural clasa A, astfel că este imperios necesar să intervenim și asupra lor”, a declarat președintele Romeo Dunca.
Citește și: Romeo Dunca: „Cred, sincer, că Rudăria nu a fost îndeajuns de bine pusă în valoare”
În urma acestei vizite s-au convenit următoarele câteva măsuri ce vor fi luate în perioada următoare:
- contactarea unui operator privat care să poată eventual suplimenta cu încă o garnitură de tren pe cele două existente;
- identificarea unor soluții rapide pentru a putea interveni în renovarea unor spații din cele 2 gări, Anina și Oravița, inclusiv în perimetrul zonei din fața clădirilor. De asemenea, s-a convenit și construcția de parcări și spații comerciale;
- restaurarea și chiar repunerea în circulație a locomotivei cu abur care în momentul de față este expusă ca piesă de muzeu și care în urma restaurării ar da un iz istoric acestor călătorii.
- posibilitatea ca de anul viitor să se opereze cel puțin o cursă suplimentară pe zi în sezonul turistic;
- posibilitatea staționării în gară pentru un timp suplimentar, astfel încât turiștii să poată coborî pentru a imortaliza momentele și peisajele prin fotografiere;
- prelungirea traseului pe la Iam până la Biserica Albă din Serbia în parteneriat cu vecinii noștri.
„Una dintre cele mai frumoase căi ferate din Europa merită să-și reia strălucirea, așa că ne-am propus să o repunem în valoare, mai ales pentru efectele benefice majore pe care le-ar putea avea asupra sectorului economic pentru zona Oravița-Anina”, a mai susținut președintele Romeo Dunca.