Regularizarea din februarie, ultima speranță

Regularizarea din februarie, ultima speranță
Regularizarea din februarie, ultima speranță. Consumatorii mai au o ultimă speranță în a recupera o parte din banii plătiți pe facturile la energie: regularizarea din februarie 2023. Facturile la energie electrică au explodat în ultimele săptămâni, tot mai mulți consumatori trezindu-se cu un consum estimat facturat foarte mare, dar și cu prețuri de facturare ce depășesc cu mult nivelul de tarifare stabilit prin contract.

Cei mai mulți reșițeni care sunt în această situație reclamă faptul că estimarea consumului este făcută luând în calcul valorile din 2021, chiar dacă în acest an consumul lor este mai mic, poate chiar încadrându-se într-una din situațiile ce permit plafonarea prețurilor.

În speța facturilor umflate, vicepreședintele Autorității Naționale pentru Reglementare în domeniul Energiei – ANRE, Zoltan Nagy, a ieșit public să anunțe că se va face o restituire a diferenței de facturare. Nagy face referire la alineatul 9 din articolul 1 din OUG 27/2022. Practic, restituirea de care vorbește Nagy este o regularizare ce va fi făcută în luna februarie și în urma căreia s-ar putea ca unii dintre consumatori să primească facturi cu sume negative.

Textul ordonanței aferent regularizării din februarie prevede: „În cazul clienților casnici care nu pot beneficia de prevederile alin. (1) lit. a) și b) – n.r. etapele de plafonare; în funcție de consumul anului 2021, dar al căror consum înregistrat în anul 2022 se încadrează în oricare din tranșele de consum prevăzute la alin. (1) lit. a) și b), precum și în cazul clienților casnici și noncasnici racordați începând cu data de 1 ianuarie 2022, furnizorii emit în luna februarie 2023 facturi de regularizare a consumului facturat anterior aferent perioadei de aplicare a prezentei ordonanțe de urgență, utilizând prețul final conform tranșei aferente de consum, și facturează consumul înregistrat după data reîncadrării la prețul final corespunzător tranșei de consum. În cazul schimbării furnizorului în perioada de aplicare a prevederilor prezentei ordonanțe de urgență, regularizarea se face de către furnizorul actual doar pentru perioada aplicării contractului de furnizare încheiat cu acesta.”

Citește și: Preţul la energie electrică a coborât semnificativ

Rezumând, această prevedere ar putea fi o speranță pentru reșițenii care plătesc în aceste luni facturi mai mari și care ar fi putut beneficia de compensări. Totuși, până atunci, facturile trebuie achitate, consumatorii creditând din propriul buzunar companiile furnizoare de electricitate. Iar pe de altă parte toţi cei care au avut un consum mai mare decât cele stabilite pentru  plafonare rămân cu tarife exorbitante calculate şi facturate de furnizorii de energie.

sursa: OUG 27/2022

Lasă un răspuns