Primăria orașului Anina este liderul de proiect „GAZ 2020 – Anina – Valea Carașului”
Primăria orașului Anina a fost ieri 11 martie 2022, gazda întâlnirii factorilor implicaţi în derularea lucrărilor de construcţii din cadrul proiectului „Înființarea rețea de distribuție gaze naturale pentru localitățile din cadrul parteneriatului GAZ 2020 – Anina – Valea Carașului”.
Întâlnirea a avut lc în sala de ședințe din cadrul primăriei Anina. Au participat reprezentanții unităților administrativ teritoriale ale orașelor Anina și Oravița, precum și ale comunelor Goruia, Carașova și Târnova. Alături de reprezentanții UAT-urilor, la ședință a participat și Florin Duma, reprezentantul FA Capital Management, consultantul contractat al liderului de proiect.
Din partea primăriei Anina au participat Daniel Danu, viceprimar cu atribuții de primar și Victoria Bălan de la compartimentul Urbanism. Din partea primăriei Oravița au fost prezenți activi Dumitru Ursu – primar, Ioan Petrovan, Sașa Ocanovici și Horia Irimia, șef serviciu.
Daniel Danu a deschis lucrările ședinței prin prezentarea stadiului proiectului obiectivului. Toți ce-i prezenți s-au obligat să facă parte a acestui proiect. Practic, ei trebuie să adere la o asociație de dezvoltare intercomunitară. Aceasta va fi constituită în termen de maxim 1 an de la încheierea parteneriatului, respectiv a depunerii cererii de finanțare.
Daniel Danu: „Parteneriatul GAZ 2020 – Anina – Valea Carașului este un pas important pentru dezvoltarea zonei”
„Liderul de proiect este primăria Anina. Practic, noi am fost inițiatorii proiectului în urmă cu ceva mai mult de șase luni. Deținem și cei mai mulți locuitori din grup. Necesitatea înființării rețelei de distribuție gaze naturale pentru localitățile din cadrul parteneriatului GAZ 2020 – Anina – Valea Carașului este un pas important pentru dezvoltarea zonei. Am clarificat datele cu privire la bugetul ADI-ului și importanța constituirii acestuia.
Citește și: Primarul Gheorghe Românu dorește să aducă gazul metan la Anina
Am proiectat și un deviz general și a devizelor locale ale fiecărui partener din cadrul proiectului. Consultantul proiectului este împuternicit să întocmească diligențele în vederea înființării și a obținerii finanțării acestui A.D.I. Cei implicați în proiect vor primi modele de HCL-uri cu obiect de înscriere în ADI, aprobarea devizelor locale și generale. Există un mare interes din partea unităților administrativ teritoriale din zona noastră și a Văii Carașului. Domnul primar Dumitru Ursu de la Oravița și-a exprimat dorința de a face parte din ADI, pentru mai multe zone ale orașului Oravița și localități aparținătoare”, a precizat Daniel Danu.
Participanții la ședința de ieri au stabilit în unanimitate ca centralizarea tuturor HCL-urilor de parteneriat să fie finalizate până la data de 31 martie 2022.