Populația planetei strânge tot mai mult cureaua, reducând și cheltuielile cu mâncarea.
Populația planetei strânge tot mai mult cureaua, reducând și cheltuielile cu mâncarea. Peste două treimi (69%) dintre consumatorii de la nivel global și-au redus cheltuielile neesențiale iar majoritatea (96%) au adoptat comportamente de economisire, în contextul scumpirilor tot mai mari și care nu se mai opresc.
Conform sondajului PwC Global Consumer Insights Pulse Survey 2023, în următoarele șase luni, consumatorii intenționează să-și reducă cheltuielile pentru toate categoriile analizate, cea mai mare scădere fiind prognozată pentru produsele de lux/premium sau produse de designer (53%), călătorii (43%) și îmbrăcăminte și încălțăminte (41%). În schimb, alimentele vor scădea cel mai puțin, cu 24%.
,,Anul trecut majoritatea țărilor au înregistrat o inflație record, dobânzile la credite au crescut, iar consumatorii au fost nevoiți să-și reducă bugetul pentru cheltuielile neesențiale și să se orienteze către alternative mai ieftine pentru a face economii. Sondajul arată că tot mai mulți vânează promoții și oferte și s-au reorientat către ,,mărcile proprii”, mai ieftine, ale retailerilor. Pentru ca retailerii să reușească în acest mediu macroeconomic dificil și să-și fidelizeze clienții, trebuie să valorifice și să diversifice canalele de distribuție, să ofere prețuri competitive și să investească într-o mai mare rezistență a lanțului de aprovizionare. Tendința de creștere a prețurilor va continua și în acest an, chiar dacă într-un ritm mai redus”, a constat studiul Partener și Lider pentru industria de retail în cadrul PwC România.
Jumătate dintre consumatorii intervievați declară că se simt îngrijorați de situația lor financiară personală, iar 96% au adoptat deja comportamente de economisire. Spre exemplu, aproape jumătate (49%) dintre consumatori declară că achiziționează anumite produse atunci când sunt în ofertă/promoție, 46% se orientează către comercianții cu amănuntul care oferă un raport calitate-preț mai bun, 40% utilizează site-uri de comparație pentru a găsi alternative mai ieftine, 34% cumpără în vrac pentru a economisi, iar 32% cumpără ,,mărcile proprii” ale retailerilor pentru a face economii.
Din punct de vedere demografic, Generația X este ,,cea mai îngrijorată” (47%) și a luat măsuri în ceea ce privește cheltuielile neesențiale, generația Baby Boomers este îngrijorată ,,într-o oarecare măsură” (33%) și ia măsuri, în timp ce generația Millennials este ,,îngrijorată”, dar nu își schimbă comportamentul. Mai mult de jumătate dintre consumatori (56%) au declarat că majorarea prețurilor este cea mai frecventă problemă atunci când fac cumpărături în magazinul fizic, dar în aceeași măsură sunt îngrijorați de lipsa produselor din stoc (42%) și de disconfortul de a sta la cozi mai lungi (39%).
În cazul cumpărăturilor online, creșterea prețurilor (48%), disponibilitatea produselor (24%) și termenele de livrare mai lungi decât cele preconizate (24%) sunt principalele motive de îngrijorare raportate. Cumpărăturile în magazinele fizice rămân în mare parte staționare de la an la an ca cel mai frecvent mijloc de consum (43%), în timp ce utilizarea smartphone-urilor (34%), a PC-urilor (23%) și a tabletelor (15%) au scăzut marginal. În cadrul sondajul Global Consumer Insights Survey au fost intervievați 9.180 de consumatori din 25 de state la nivel mondial.
Cum strâng românii cureaua? Cum o strâng de aproape 34 de ani într-o Românie a cărei tranziție nu se mai încheie.
Trebuie să fii autentificat pentru a publica un comentariu.
Folosim cookie-uri pentru a ne asigura că vă oferim cea mai bună experiență pe site-ul nostru. Dacă continuați să utilizați acest site vom presupune că sunteți mulțumit de el.Ok