Partidul Național Liberal Caraș-Severin susține patrimoniul bănățean

Partidul Național Liberal Caraș-Severin susține patrimoniul bănățean
Partidul Național Liberal filiala Caraș-Severin susține patrimoniul bănățean. Asociația Euroland Banat a susținut la Casa de Cultură din Oravița acțiunea „Împreună pentru patrimoniul feroviar al Banatului Montan’’. Organizatorii au avut invitați personalități din lumea politică, oameni de cultură, reprezentanți ai administrației locale și județene. De la acțiune nu au lipsit nici  simpli iubitori ai patrimoniului și ai istorie.

Printre cei care au răspuns invitației lansate de Andrei Szabo s-a aflat și senatorul Marcel Vela, președintele PNL Caraș-Severin, în sistem online. De asemenea a fost prezent  și actualul subprefect liberal, Cristian Gâfu.

Sunt cunoscute demersurile președintelui Ion Marcel Vela pentru susținerea celei mai vechi şi mai spectaculoase rute de cale ferată din România. Senatorul cărășean a reușit să oprească tentativa CFR de a închide linia de cale ferată Anina – Oravița, încă de pe vremea când era ministru de interne.

partidul

Și de această dată, senatorul Vela a dat asigurări că va susține orice demers pentru ca Semmeringul bănățean să fie pus în valoare. „Este o idee foarte bună pentru că împreună putem reuși. Această linie feroviară va rămâne un obiectiv important turistic, nu doar pentru Banatul Montan, ci pentru toată România. Drept dovadă, indiferent de culoarea politică a guvernelor care s-au perindat pe la București, ea a reușit să supraviețuiască tuturor intemperiilor economice și decizionale.

De fiecare dată s-au găsit resursele necesare pentru ca această cale ferată să rămână în continuare viabilă și să poată fi acest traseu văzut de turiști nu doar din România, ci din întreaga lume. Orice aveți nevoie, orice suport parlamentar, prietenesc, conjudețean și amical pot să îl fac în ideea de a susține turismul și în special acest traseu, în mine aveți un partener și un prieten și niciodată nu voi depune armele în a apăra acest traseu, alături de patrioții din Banatul de Munte”. – Marcel Vela – președintele PNL filiala Caraș-Severin.

Citește și: Semmeringul Bănățean primește o gură de oxigen
Subprefectul Cristian Gâfu a ținut să aprecieze eforturile amfitrionilor acțiunii de suflet de la Oravița

„Felicitări pentru modul în care ați ținut voi în viață acest traseu. Se cuvin mulțumiri și Ministerului Transporturilor. Acesta este cel care suportă costurile, împreună cu beneficiarii care circulă cu acest tren. Bucuria mea este că o văd în sală pe doamna Fetea (n.r. președinta Filialei Caraș-Severin a Asociației Foștilor Deținuți Politici și Deportați în Bărăgan).

Cristian GâfuÎnainte de 1989, chiar se circula pe această linie, nu numai în scop turistic. Se circula pe ruta Reșița-Anina sau Reșița-Oravița și Oravița-Anina pentru a merge la muncă. Această linie a fost gândită în scop economic, nu numai, cum dorim noi să o ținem acum în viață, în scop turistic. Sper ca prin toate eforturile voastre această linie să devină profitabilă. Statul să nu mai fie nevoit să intervină în anumite momente pentru a-și continua existența.” – subprefectul Cristian Gâfu.

#Mulțumiri speciale gazdelor de la Oravița, Cornelia Fetea, primarului Costel Ursu, dar și lui Ghiță Românu pentru implicare exemplară! #EchipaUnită
Câteva repere istorice ale Semmeringului
Calea ferată Oraviţa – Anina se întinde pe o lungime de 34 km, fiind construită de austrieci între ani 1855 – 1863. În acele vremuri Banatul făcea parte din Imperiul Austro-Ungar. Prima locomotivă, numită „Steyerdorf” construită în 1861, a fost adusă de la Viena cu vaporul pe Dunăre până la Moldova-Nouă. De acolo a fost trasă de 40 de perechi de boi până la Oraviţa.
Toate tunelele de pe traseu au fost săpate ”manual”. Asta pentru că proiectul a fost inaugurat în anul 1863, cu 4 ani înainte de inventarea dinamitei. Tocmai de aceea tunelele, în număr de 14 și 9 viaducte, sunt foarte înguste. Suficient doar cât să încapă trenul și o palmă în plus.
Din cauza terenului dificil, vagoanele şi locomotiva sunt special construite pentru a putea circula pe acest traseu. Locomotiva actuală este diesel, deoarece linia nu a fost niciodată electrificată.
Vagoanele au o vechime de 100 ani, iar băncile sunt din lemn.
„Calea ferată Baziaș-Oravița-Anina” este clasată ca monument istoric (cod LMI CS-II-a-A-10949.02). Tot monument istoric este și clădirea gării Anina.

Lasă un răspuns