Marcel Vela este un om de cuvânt! Drumul expres Lugoj – Calafat este la finanțare!
Un grup parlamentar al Partidului Național Liberal compus din deputații de Olt, Dolj, Vâlcea, Gorj, Mehedinți și Caraș-Severin au solicitat recent prim-ministrului României Florin Cîțu și Ministrului Transportului și Infrastructurii, Cătălin Drulă, să includă proiectul drumului expres Lugoj – Caransebeș – Drobeta Trunu Severin – Craiova – Calafat la finanțare în legea Bugetului de Stat pe anul 2021.
Ministrul Economiei, Antreprenoriatului și Turismului, Virgil Popescu, a precizat faptul că: „Pe 19 februarie am supus aprobării Guvernului suplimentarea bugetului Ministerului Transporturilor cu suma de 20 milioane lei, fonduri necesare pentru demararea studiului de fezabilitate pentru drumul expres LUGOJ – DROBETA TURNU SEVERIN – CRAIOVA – CALAFAT”.
Marcel Vela, președintele PNL filiala Caraș-Severin a prezentat cărășenilor încă de anul trecut proiectele de infrastructură feroviară și rutieră care vizau Banatul de Munte și care erau cuprinse în programul de guvernare ”Dezvoltăm România” al cabinetului Ludovic Orban. În prezentarea făcută atunci, președintele Marcel Vela s-a referit strict la zona Caraș-Severinului, pe axa de infrastructură feroviar unde sunt demarate lucrări noi pe rețeaua Arad – Timișoara -Caransebeș de 7,3 miliarde lei, Craiova – Caransebeș – 11,2 miliarde lei, bineînțeles și de alte investiții la nivel național. Pe domeniul rutier, Banatului de Munte îi este alocată suma necesară pentru autostrada Drobeta Turnu-Severin – Caransebeș – Lugoj pe o distanță de 142 de kilometri, fiind alocată pentru prima fază 6,52 miliarde lei, la care se adaugă și suma aferentă distanței Drobeta Turnu Severin – Calafat, coridorul transfrontalier pe o distanță de 72 de km.
Considerat pe bună dreptate o prioritate a Ministerului Transportului și Infrastructurii, avantajul acestui proiect al drumului expres îl constituie poziționarea lui pe coridorul de conectivitate Oltenia – Banat care se suprapune coridorului european Orient East-Med care unește Europa Centrală cu porturi de la Marea Nordului, Marea Baltică și Marea Mediterană.
„În domeniul economic, constructorul Ford poate găsi oportunități de extindere dacă va avea o conexiune directă pe Autrostrada Sudului A6 (Lugoj – Calafat) și apoi către punctul de conexiune cu autrostrada A1 (București – Nădalc) la Lugoj. Totodată nevoia accesului din Regiunea Istorică Banat spre capitala României, cât și transportul de marfă înspre și dinspre Peninsula Balcanică pe acest coridor rutier, impun continuarea includerii proiectului autostrada A6 în prioritățile Guvernului României”, se precizează în memoriul parlamentarilor liberali.