Ieftin ca Braga!
Ieftin ca Braga!
Numai că de data asta nu este vorba de celebra băutură răcoritoare pe care și-o permitea orișicine. De la articole de îmbrăcăminte până aproape orice posibilă marfă comerțul cu produse provenite din China a invadat piața mondială. De calitate nu mai vorbim! Acum și la vehicule.
Îngrijorați de invazia mașinilor electrice chinezești, europenii vor să reducă costurile de producție cu 40%. Producătorii europeni de automobile sunt îngrijorați de o „invazie” a mașinilor electrice chinezești ieftine în regiune, ceea ce a determinat firma Renault să spună că își propune să reducă costurile de producție pentru modelele sale electrice cu 40%. CFO-ul Renault, Thierry Pieton, a declarat că cel mai bun mod de a evita concurența prețurilor este ca producătorul de automobile să-și reducă propriile costuri de dezvoltare și producție.
Reducerea de 40% vizată este începând cu 2027 pentru următoarea generație de vehicule electrice ale Grupului Renault. CEO-ul Renault, Luca de Meo, a declarat că grupul va începe să înregistreze costuri de producție semnificativ mai scăzute din a doua jumătate a acestui an, datorită scăderii costurilor materiilor prime. „Este clar că suntem în competiție și că timpul este esențial, dar asta este afacerea în care ne aflăm”, spune acesta.
Grupul Renault își desfășoară activitățile de vehicule electrice într-o unitate numită Ampere, cu investiții de la Nissan. Speră să scoată Ampere public în lunile următoare, în funcție de condițiile pieței, a spus de Meo. Stellantis intenționează să construiască o versiune europeană a Citroen New e-C3 prezentat în Slovacia. În prezent, modelul este construit în Chennai, India. Livrarea de vehicule electrice la prețuri accesibile a devenit o prioritate pentru producătorii de automobile, deoarece trecerea la o conducere mai curată a venit cu prețuri ridicate, în mare parte din cauza costurilor bateriei.
Citește și: Mașinile cu volan pe dreapta vor fi interzise în România