Firmele de curierat vor raporta la ANAF detalii despre persoanele care plătesc ramburs la livrare
Firmele de curierat vor raporta la ANAF detalii despre persoanele care plătesc ramburs la livrare. Guvernul a adoptat proiectul de OUG prin care firmele de curierat vor raporta la ANAF detalii privind persoanele care plătesc ramburs la livrare pentru produsele comandate online.
Firmele de curierat vor raporta la ANAF informații precum numărul de înregistrare și data trimiterii poștale; datele de identificare a expeditorului, numele și prenumele în cazul persoanelor fizice și denumirea în cazul persoanelor juridice destinatare; adresele de expediție, respectiv livrare și contravaloarea bunului livrat.
Perioada de stocare a datelor este de 5 ani, calculată de la data primirii de către organul fiscal central; urmând ca datele să fie șterse automat, după împlinirea acestui termen. Furnizarea informațiilor se va face prin completarea unei declarații pe propria răspundere.
Citește și : Controale ANAF la școlile de șoferi. Prejudiciu de 8,5 milioane de lei
Deși în Nota de fundamentare a OUG se spune că obiectivul propunerii legislative este acela de a avea date care sunt necesare pentru identificarea beneficiarilor veniturilor provenite din tranzacții pentru care nu s-au achitat taxele și impozitele datorate la stat, actul prevede că firmele de curierat trebuie să colecteze și să trimită date precum nume și prenume, adresa de expediție și valoarea bunului livrat.
Întrebat dacă nu ar fi abuzivă această colectare a datelor din partea firmelor de curierat, purtătorul de cuvânt al Guvernului, Dan Cărbunaru, a spus că proiectul de act normativ adoptat are toate avizele necesare, inclusiv de la Autoritatea pentru protecția Datelor Personale (ANSPDCP).