Elevii de clasa a VIII-a susțin astăzi, 5 februarie, proba scrisă la Limba română, din cadrul simulării Evaluării Naționale 2024
Elevii de clasa a VIII-a susțin astăzi, 5 februarie, proba scrisă la Limba română, din cadrul simulării Evaluării Naționale 2024. Simularea de examen face parte din calendarului oficial.
Conform procedurii, probele din cadrul simulării naționale încep la ora 9:00. La ora stabilită, în fiecare sală, se deschid plicurile sigilate care conțin subiectul multiplicat. Accesul elevilor în săli a fost permis până la ora 8:30.
-
Ligia Deca a anunțat că vor fi implicați aproximativ 24.000 de profesori asistenți și peste 12.000 de evaluatori. Conform centralizărilor Ministerului Educației, consultate de Edupedu.ro, peste 176 de mii de elevi din clasa a VIII-a sunt așteptați la simularea de la Evaluarea Națională 2024.
-
La simulările pentru Evaluarea Națională și Bacalaureat 2024, lucrările vor fi scanate în clasă și corectate pe platforma digitalizată. Ligia Deca: „În plus, lucrările sunt repartizate automat și aleatoriu către profesori evaluatori din alt județ decât județul din care provin candidații, printr-un click.”
Timpul de lucru este de 2 ore
Art. 8 – „(3) Timpul destinat elaborării unei lucrări scrise pentru fiecare dintre probele simulării Evaluării Naționale pentru absolvenții clasei a VIII-a este de două ore, începând din momentul în care s-a încheiat completarea casetei de identificare din broșura cu subiecte.
Elevii primesc subiectele în formă de broșură. Broșura se predă la finalul probei şi, întrucât conține subiecte, aceasta nu rămâne în posesia elevilor.
Art. 10 – „(4) La simularea probelor din cadrul Evaluării Naționale pentru absolvenții clasei a VIII-a, elevii primesc subiectele în formă de broșura, putând să solicite și pagini suplimentare, dacă este cazul. Capsarea broșurilor se realizează înainte de distribuirea acestora în săli, în trei locuri (lateral – stânga sus, lateral – stânga jos si lateral- mijloc). Eventualele foi suplimentare utilizate de către elevi se vor adăuga prin capsare în alte două locuri, situate între cele trei locuri inițiale, astfel încât broșurile cu pagini suplimentare vor avea cinci capse. Broșura se predă la finalul probei şi, întrucât conține subiecte, aceasta nu rămâne în posesia elevilor.