Cererile pentru asistență și servicii sociale se vor putea depune on line

Cererile pentru asistență și servicii sociale se vor putea depune on line
Cererile pentru asistență și servicii sociale se vor putea depune on line. Dosarul cu șină și documente și drumurile la sediile direcțiilor de asigurări și servicii sociale ar trebui să devină istorie până la sfârșitul anului viitor; acestea urmând a fi înlocuite cu dosare electronice și un singur punct de contact pe un portal al Ministerului Muncii și Protecției Sociale (MMPS).

Concret, așa cum apare într-o hotărâre de Guvern oficializată în septembrie 2021 și prin care este stabilită finanțarea proiectului, ministerul a stabilit dezvoltarea unui sistem informatic prin intermediul căruia va fi posibilă soluționarea tuturor solicitărilor primite online de la cetățeni. Proiectul a fost lansat oficial marți, iar platforma ar trebui să fie gata până spre sfârșitul lunii decembrie 2023.

La baza digitalizării acestor proceduri ar urma să se afle un hub de servicii publice electronice; ce va integra toate informațiile privind serviciile și beneficiile sociale din România, implementarea lui fiind estimată pentru finalul anului 2023.

În septembrie 2021, Guvernul a adoptat proiectul de investiții pentru dezvoltarea acestui hub, acesta fiind conținut de HG 919/2021. Potrivit unui comunicat recent al ministerului, proiectul a fost lansat marți. Apoi, hub-ul, denumit HUB DE SERVICII MMPS – SII MMPS și care va conține un sistem informatic integrat, va permite:

  • depunerea online a cererilor de beneficii de asistență socială și servicii sociale, prin intermediul unui singur punct de contact cu cetățeanul – portalul MMPS;
  • crearea modulul e-Asistență Socială (prin intermediul căruia se vor putea depune cererile și nu numai);
  • posibilitatea de consultare online a dosarelor de către orice cetățean sau întreprindere;
  • constituirea dosarelor electronice ale beneficiarilor de servicii sociale și, implicit, optimizarea și modernizarea activității asistenților sociali; prin implementarea unui modul de management de caz, inclusiv prin culegerea/ introducerea de date prin terminale mobile (ex. pentru ancheta socială); care va permite totodată crearea și consolidarea diverselor formulare electronice și crearea bazelor de date electronice interoperabile (la nivel de cod numeric personal) pentru diferitele tipuri de servicii;
Citește și : Salarii de până la 4.000 de euro pentru experții în transformarea digitală a României
  • creșterea accesibilității serviciilor publice electronice care urmează a fi furnizate de către MMPS și instituțiile sale în fapt; măsuri de optimizare și debirocratizare;
  • asigurarea mecanismelor de prevenție, de semnalare automată a suspiciunii de fraudă;
  • furnizarea de date corecte (prin eliminarea erorilor, redundanțelor și/sau tentativelor de fraudă); celor care gestionează fondurile publice destinate indemnizațiilor sociale, beneficiilor sociale, pensiilor, ajutorului de șomaj, prestării serviciilor sociale; acordării ajutoarelor etc., în domeniile de activitate specifice MMPS și totodată obținerea unor rapoarte optimizate pentru fundamentarea deciziilor și politicilor din domeniile muncă; familie și protecție socială, la nivel național;
  • asigurarea interoperabilității sistemelor informatice în plan intern (între departamentele MMPS și instituțiile aflate în subordinea/ sub autoritatea/ în coordonarea MMPS); național (între MMPS și instituțiile aflate în subordinea/ sub autoritatea/ în coordonarea MMPS și alte instituții centrale și locale) și european (cu sisteme omoloage de la nivel european);
  • gestionarea unitară a informațiilor cu privire la beneficiarii de drepturi de securitate socială acordate acestora din fonduri publice.

sursa :mmuncii.ro

Lasă un răspuns