Ce trebuie să avem în vedere atunci când încheiem o poliță de asigurare

Ce trebuie să avem în vedere atunci când încheiem o poliță de asigurare
Ce trebuie să avem în vedere atunci când încheiem o poliță de asigurare. Deoarece, în ultima perioadă, s-a descoperit că mai multe firme sunt active pe piața de asigurări de la noi; cu toate că nu sunt autorizate pentru a încheia polițe de asigurare, Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) a făcut recent o serie de recomandări; astfel încât cei ce încheie o asigurare să nu piardă banii plătiți.

Una dintre recomandările făcute, în acest sens, de către ASF este de a verifica, înainte de încheierea unei polițe; dacă firma de asigurări se află pe lista societăților autorizate să emită polițe de asigurare.

Mai exact, ASF recomandă celor interesați ca, înainte de a încheia un contract sau o poliță de asigurare, să verifice dacă:

  • societățile de asigurare care urmează să emită polițele de asigurare; precum și intermediarii implicați în activitatea de distribuție, se regăsesc în Registrul public ASF;
  • ofertele primite sunt autentice și valide, prin contactarea directă a societăților de asigurare implicate; folosind informațiile de contact oficiale ale acestor entități. De asemenea, o atenție sporită trebuie acordată verificării calității persoanelor care intermediază sau recomandă folosirea produselor de asigurare respective.

Citește și : Plastifierea certificatelor de naștere, căsătorie sau deces va duce la anularea lor

După cum stabilește legislația momentului; entitățile din domeniul asigurărilor pot opera legal în România doar dacă sunt înregistrate în Registrul public ASF.

Informațiile pe care le pot furniza, la cerere, asigurătorii sunt identitatea și adresa acestora, calitatea de intermediar sau de asigurător deținută, după caz, cât și registrul în care sunt înscriși ori modalitățile prin care se poate verifica acest lucru.
.

Lasă un răspuns