Aleșii locali vor trebui să își facă publice CV urile. O nouă propunere legislativă de modificare a Codului Administrativ fost depusă recent la Senat.
Vizează în principal obligațiile de transparență ale aleșilor locali şi sancțiunile aplicabile în cazul nerespectării acestora. Dacă se va adopta, aleșii locali vor fi obligați să își facă publice CV-urile.
Propunerea vizează schimbarea actualelor prevederi legislative. În prezent, acestea nu includ obligativitatea aleșilor locali de a-și face cunoscute CV-urile (curriculum vitae) după preluarea mandatului.
În momentul de față, conform Legii 176/2010, aleșii locali trebuie să întocmească şi să depună declarații de avere şi de interese. Noua propunere ar adaugă acum și obligația de a întocmi şi actualiza un CV. Toate aceste documente sunt obligatoriu să devină publice în termen de 30 de zile de la validarea mandatului.
De asemenea, instituțiile publice în cadrul cărora aleșii locali îşi exercită mandatul vor fi obligate să publice pe site-ul propriu CV-ul acestora. Termenul de scadență al publicării CV-ului este de 10 zile de la împlinirea termenului de depunere precizat.
În plus, aleşii locali trebuie să actualizeze anual CV-ul. Acesta trebuie „adus la zi” până la data de 15 iunie a fiecărui an de mandat.
Nerespectarea prevederilor referitoare la depunerea CV-ului, precum și a procedurilor de depunere, actualizare și publicare a acestuia ar urma să fie sancționată de către prefecți.
Astfel, pentru nedepunerea și neactualizarea CV-ului în termenele stabilite, inițiativa prevede o amendă de la 2.000 la 6.000 lei. Nepublicarea acestuia în termenul legal de către instituția publică ar urma să fie sancționată cu o amendă mai mare, cuprinsă între 5.000 și 10.000 lei.
Trebuie să fii autentificat pentru a publica un comentariu.
Folosim cookie-uri pentru a ne asigura că vă oferim cea mai bună experiență pe site-ul nostru. Dacă continuați să utilizați acest site vom presupune că sunteți mulțumit de el.Ok