Pentru revenirea la normalitate, Romeo Dunca pune Corpul de Control la treabă !
Vizitele de lucru ale președintelui Consiliului Județean Romeo Dunca la două dintre entitățile care aparțin de Consiliul Județean, Aquacaraș și Direcția de Drumuri, au scos la iveală primele concluzii care denotă lucruri hilare care țin de modul de lucru defectuos în care a fost cheltuit „fără număr” banul public. Și ca un model de bună practică de cum trebuie să fie chivernisit banul public este oferit de președintele Romeo Dunca și echipa lui de la Consiliul Județean, care va efectua verificările ce se se impun în detaliu, fără a apela la furnizor de servicii extern.
Acestea chiar dacă sunt de specialitate, după cum bine se știe au și prețuri pe măsură conform celor stabilite de piața aferentă bazată pe cerere și ofertă. Nu trebuie să fi un mare specialist în audit și nu numai, ca să constați că au existat fluxuri „bine gândite” de tocare a banului public pe paliere paralele, prin care procesele de achiziții, de contabilitate sau chiar un responsabil cu presa (?!) erau dublate în cadrul Direcției Județene de Drumuri, care în fapt nu avea obiectul principal al muncii efective: utilajele proprii și personalul de execuție al lucrărilor! Un departament apendice compus din personal TESA, intermediar între Consiliul Județean și executanții lucrărilor propriu-zise. Colac peste pupăză, mai avea desemnat chiar și un responsabil cu presa!
Acțiunile de verificare și monitorizare ale acestor activități energofage va fi executată de o entitate internă deja existentă în organigrama a CJ Caraș-Severin, Corpul de Control al președintelui Consiliului Județean Caraș-Severin!
Așadar, după ce a luat deja pulsul instituțiilor care se ocupă de apa și drumurile cărășenilor, noul președinte al CJ, Romeo Dunca, a ajuns la concluzia că a căuta neregulile din direcțiile, instituțiile publice și societățile comerciale subordonate Consiliului Județean Caraș-Severin plătind auditori externi ar însemna o povară financiară mare pe bugetul județean. Mai ales în condițiile în care forul județean are deja un Corp de Control pe care Dunca vrea să-l vadă în acțiune.
„Stimați cărășeni, și care m-ați votat, și care nu!
În urma apelului meu de a mi se aduce la cunoștință nereguli din direcțiile, instituțiile publice și societățile comerciale subordonate Consiliului Județean Caraș-Severin, primesc tot felul de informații. Sunt foarte multe și treaba e serioasă.
Am hotărât, în urma consultărilor cu specialiștii mei de încredere, că a căuta neregulile plătind auditori externi ar însemna o povară financiară mare pe bugetul județean.
Dacă la Direcția de Drumuri sau la Aquacaraș putem verifica activitatea pe ultimii ani relativ ușor, mă întreb ce vom face la Direcția de Asistență Socială și Protecția Copilului, care a fost gestionată de dl Ionuț Popovici și unde sunt 1200 de angajați. Verificările trebuie să fie amănunțite, iar sesizările de forma… s-au cumpărat cartofi cu 3 lei pentru azile de bătrâni deși în piață prețul era de 1 leu trebuie luate în calcul. Nu putem neglija astfel de informații pentru că, desi suma e mică, ea se risipește zilnic dacă așa s-a lucrat.
De aceea, vom schimba strategia și vom capacita Corpul de Control al CJ. El există și are ceva personal, pe care încă nu îl cunosc. Miercuri organizăm o întâlnire cu acest instrument de control și împreuna cu dl Tipa vom evalua ce avem. După care completăm cu profesioniști veniți din afară și începem o reală analiză a tot ce găsim prin departamentele subordonate.
Dacă există pe piața liberă profesioniști în a găsi nereguli și dispuși să se alăture echipei mele, aștept CV-urile la biroul președintelui CJ, după învestirea mea în funcție. Sau pe messenger. De preferat, să fie domiciliați în județ și să aibă o mare putere de muncă”, a precizat Dunca.