CFR acordă despăgubiri pentru întârzierea trenurilor! CFR oferă între 25% şi 50% din preţul de transport, funcţie de minutele de întârziere. Veste bună pentru cei care circulă cu trenurile CFR. Cu precădere pentru cei care parcurg distanțe mai lungi, care pot beneficia de despăgubiri în caz de întârziere a mijlocului de transport pe calea ferată.
Potrivit informațiilor disponibile pe site-ul cfrcalatori.ro, pasagerii au dreptul de a solicita despăgubiri în cazul în care trenul CFR înregistrează o întârziere semnificativă. Important de menționat este faptul că suma despăgubirii este determinată în funcție de durata întârzierii și de tariful biletului. Astfel, pentru a beneficia de acest drept și a fi eligibil pentru despăgubiri, este necesar să cunoaștem procedura corectă și să acționăm prompt în momentul în care întârzierea depășește limita stabilită.
Dacă trenul soseşte la destinaţie cu întârziere din cauza transportatorului, aveţi dreptul la despăgubire pentru întârziere. Despăgubirea este echivalentă cu: 25% din preţul de transport pentru trenul întârziat, dacă întârzierea este între 60 şi 119 minute; 50% din preţul de transport pentru trenul întârziat dacă întârzierea este de 120 de minute sau mai mult.
Excepţii de la regulă
Nu aveţi dreptul la despăgubire în cazul în care sunteţi informat cu privire la întârziere înainte de cumpărarea legitimaţiei de transport sau în cazul în care întârzierea care se datorează continuării călătoriei la bordul unui alt tren sau redirecţionării nu depăşeşte 60 de minute. În plus, nicio despăgubire nu va fi plătită dacă valoarea acesteia va fi mai puţin de echivalentul a 4 Euro.
Ce aveţi de făcut ?
E bine de ştiut că cererea de despăgubire pentru întârziere trebuie trimisă la transportatorul emitent al legitimaţiei de călătorie. Numele şi adresele transportatorilor pot fi identificate la adresa www.railpassenger.info. În eventualitatea solicitării unor informaţii suplimentare se recomandă ca pe cererea de despăgubire să se menţioneze o adresă de email unde să puteţi fi contactaţi.
Termenul maxim pentru înregistrarea cererii de despăgubire pentru întârziere la unul din transportatorii participanţi la contractul de transport este de maxim 2 (două) luni de la terminarea călătoriei sau de la ultima zi de valabilitate a biletului. Un răspuns la cererea de despăgubire va fi transmis de transportatorul emitent al legitimaţiei de călătorie într-un termen de 1 lună până la cel mult 3 luni (în cazul în care sunt necesare alte documente justificative pentru soluţionare).
Cererea de despăgubire pentru întârziere – formular dedicat, poate fi solicitată în staţiile şi agenţiile de voiaj unde se vând bilete de călătorie pentru traficul internaţional sau se pot descărca de pe site-ul CFR Calatori.
Foarte important, o condiţie obligatorie pentru acordarea despăgubirii este ca cererea de despăgubire pentru întârzierea trenului să aibă menţionată durata întârzierii trenului, validată de personalul căii ferate din staţia unde s-a înregistrat întârzierea.