Ieftin ca Braga!

Ieftin ca Braga!

Ieftin ca Braga!

Numai că de data asta nu este vorba de celebra băutură răcoritoare pe care și-o permitea orișicine. De la articole de îmbrăcăminte până aproape orice posibilă marfă comerțul cu produse provenite din China a invadat piața mondială. De calitate nu mai vorbim! Acum și la vehicule.
Îngrijorați de invazia mașinilor electrice chinezești, europenii vor să reducă costurile de producție cu 40%. Producătorii europeni de automobile sunt îngrijorați de o „invazie” a mașinilor electrice chinezești ieftine în regiune, ceea ce a determinat firma Renault să spună că își propune să reducă costurile de producție pentru modelele sale electrice cu 40%.  CFO-ul Renault, Thierry Pieton, a declarat că cel mai bun mod de a evita concurența prețurilor este ca producătorul de automobile să-și reducă propriile costuri de dezvoltare și producție.
Reducerea de 40% vizată este începând cu 2027 pentru următoarea generație de vehicule electrice ale Grupului Renault. CEO-ul Renault, Luca de Meo, a declarat că grupul va începe să înregistreze costuri de producție semnificativ mai scăzute din a doua jumătate a acestui an, datorită scăderii costurilor materiilor prime. „Este clar că suntem în competiție și că timpul este esențial, dar asta este afacerea în care ne aflăm”, spune acesta.
Grupul Renault își desfășoară activitățile de vehicule electrice într-o unitate numită Ampere, cu investiții de la Nissan. Speră să scoată Ampere public în lunile următoare, în funcție de condițiile pieței, a spus de Meo. Stellantis intenționează să construiască o versiune europeană a Citroen New e-C3 prezentat în Slovacia. În prezent, modelul este construit în Chennai, India. Livrarea de vehicule electrice la prețuri accesibile a devenit o prioritate pentru producătorii de automobile, deoarece trecerea la o conducere mai curată a venit cu prețuri ridicate, în mare parte din cauza costurilor bateriei.

Citește și: Mașinile cu volan pe dreapta vor fi interzise în România

Producătorii chinezi precum BYD și SAIC au investit masiv în schimbare, folosind costuri mai mici cu forța de muncă și furnizori locali de baterii pentru a avea un avans față de mulți rivali. În 2022, producătorii auto chinezi dețineau o cotă de 9% din piața europeană de vehicule electrice, aproape dublu față de cifra din anul precedent, potrivit previziunilor companiei de consultanță Inovev. Și ritmul chinezilor crește.

Ieftin ca Braga!

La fel ca și alți producători de vehicule electrice, Renault se confruntă, de asemenea, cu o presiune crescută din partea Tesla, care a redus prețurile de mai multe ori în acest an, chiar dacă acest lucru i-a afectat marjele. Astfel, Tesla și MG, produs de SAIC, au fost marii câștigători ai vânzărilor în Europa în prima jumătate a anului.
25% avantaj de cost
CEO-ul Stellantis, Carlos Tavares, a declarat miercuri că concurența cu producătorii chinezi va fi „extrem de brutală”. ,,Competitivitatea costurilor lor este cu 25% mai bună decât a noastră. Trebuie să luptăm”, a spus el, descriind impulsul chinez drept o ,,invazie”. Tavares susține că producătorii auto occidentali trebuie să folosească „aceleași arme” ca și rivalii lor chinezi, aprovizionându-se cu piese din țări cu costuri mai mici și stabilind parteneriate cu furnizorii de baterii care oferă cea mai bună combinație de energie, cost și greutate.
„Înseamnă că trebuie să venim cu o propunere de aprovizionare care să ne permită să vindem acele mașini precum Citroen New e-C3 la 25.000 de euro sau mai puțin într-o manieră profitabilă”, a spus el. Stellantis va construi acest model începând de anul viitor la fabrica sa din Trnava, Slovacia, care are costuri mai mici cu forța de muncă decât fabricile din Europa de Vest.
                                                                                            

Lasă un răspuns