Performanță deosebită pentru Colegiul Național “Mircea Eliade” Reșița – Școală Europeană 2023!
Proiectele școlare diverse și munca susținutã, atât din partea elevilor cât și a cadrelor didactice, precum și parteneriatele cu unitãți de învãțãmânt din alte state europene au adus „succesul european”, Colegiului Național “Mircea Eliade” Reșița care si-a depus dosarul de candidaturã pentru Competitia Nationalã „Scoală Europeanã” 2023.
La nivelul țării, s-au înscris în competiție 150 de școli și licee, însă au fost declarate câștigătoare doar 105. În urma evaluãrii portofoliilor depuse de unitãtile scolare din tarã, Ministerul Educaţiei a publicat Lista unităţilor de învăţământ preuniversitar declarate câştigătoare în cadrul competiţiei naţionale „Şcoală Europeană” – ediţia 2023.
Astfel, din 200 de puncte posibile, Colegiul Național „Mircea Eliade” Reșița a obținut 171 de puncte, reușind să ocupe locul 37 la nivel național, înaintea multor școli de prestigiu din țară. Certificatul este valabil timp de trei ani.
Competitia, ajunsã la XVIII-a editie, se bucurã de recunoastere europeanã, se desfãsoarã sub egida Ministerului Educatiei și se adreseazã unitãtilor de învãtãmânt preuniversitar. La ediția din acest an, au fost luate în considerare activități și programe desfășurate în perioada septembrie 2020-iulie 2023:
-
derulate de şcoli prin programele Comisiei Europene, ale Parlamentului European și alte altor instituții europene: Erasmus+ (2014-2020), eTwinning, Europa-casa noastră (Lider European și EuroQuiz), Școli-ambasador ale Parlamentului European, Euroscola.
-
derulate de şcoli în parteneriat cu ambasade, universităţi şi şcoli din Uniunea Europeană, companii europene, asociaţii profesionale europene, ONG–uri cu scop educaţional/de formare profesională care activează la nivel european.
-
finanțate din fonduri structurale, în care școala este aplicant sau partener.
În evaluarea candidaturilor s-a ținut cont și de coerenţa activităţilor derulate în cadrul proiectelor/programelor europene cu politica generală a instituţiei şcolare, de performanțele școlare reflectate în rezultatele elevilor la examenele naționale, olimpiade și concursuri școlare, de asigurarea egalităţii de şanse și facilitarea accesului la educație, de impactul activităților desfășurate în cadrul proiectelor europene asupra calității educației, precum și de calitatea și coerența documentelor de candidatură.
Citește și: Filologie Bilingv Engleză, clasa IX- a și anul acesta la Colegiul Naţional Mircea Eliade Reșița
Dintre caracteristicile și activitățile europene specifice Colegiului Național „Mircea Eliade” Reșița pentru perioada evaluată, menționăm: Centrul de pregătire și examen Cambridge; profil unic clasă bilingv – engleză la nivel județean;
alternativa educațională step by step; titlurile de Școală eTwinning 2019 și 2020 și Școală eTwinning 2021 și 2022;
patru proiecte Erasmus+: Erasmus + Developing Professional Competences of Medical Nurses (România, Cipru);
KA229 – LOCAL TREASURES IN EUROPEAN CONTEXT(România, Turcia, Polonia, Italia); ERASMUS + KA229 – FROM THOUGHTS TO CODES (Grecia, Turcia, Italia, Macedonia de Nord, Portugalia, România);
Erasmus+ ”REACT! Respect the Environment And Cherish Thyself”;
Polonia, România, Portugalia, Turcia, Grecia) proiect ROSE;
proiect de minigranturi “We are all human. Stop discrimination!”, Olga Lengyel New York, SUA;
proiect Creativity Whitout Frontiers” Interreg IPA CBC România – Serbia;
proiect F-PNRR-SmartLabs-; două proiecte Crocus (Irlanda);
partener în proiectul Proiectul Expert Forum, “Politici publice locale participative 2022-2023”(Granturile SEE 2014-2021);
proiect “Da toleranței, NU violenței”! 2022 – 2023 (Skola Plus, Bela Crkva, Serbia);
cultivarea unor valori europene în cadrul parteneriatelor eTwinning (Programul Erasmus+) – zece proiecte eTwinning: proiectul eTwinning, Sărbătorile iernii în țara mea, parteneriat școală – grădiniță (Slovacia, Republica Moldova);
proiectul eTwinning Education fights against rasism (Albania, Polonia, Republica Moldova);
proiectul eTwinning Proiect Poveste de Primăvară-Spring story (Armenia, Albania, Belgia, LITUANIA, Republica Moldova, Serbia, Slovacia, Tunisia, Turcia);
proiect eTwinning On-Off Live Sports (Iordania, Portugalia Turcia);
proiect eTwinning Do not be a bystander, be a playmarker (Iordania, Turcia);
proiect eTwinning Debate, reflection, creation – Scientific communications and artistic creations session about the Holocaust (România, Polonia);
proiect eTwinning The climate is changing what are we doing (Albania, Spania, Turcia);
proiect eTwinning We can achieve together 2 (Bosnia-Herțegovina, Grecia, Italia, Malta, Polonia, Slovacia);
proiect eTwinning POSTCARDS 2021/2022 (Albania, Belgia, Bulgaria, Croația, Georgia, Grecia,Italia, Malta, Polonia, Slovacia, Spania, Turcia);
proiect eTwinning POSTCARDS FROM THE WORLD (Albania, Belgia, Franța, Georgia, Germania, Grecia, Iordania, Italia, Portugalia, Spania, Turcia);
cadre didactice din toate ariile curriculare, implicate în mobilități europene;
participarea elevilor la Concursurile Naționale EuroQiuz și Lider European;
Clubul de robotică; „Manifestările cultural – științifice Mircea Eliade”- parteneriat cu Chișinăul;
implementarea metodei proiect Cetățeanul ( Institutul Intercultural Timișoara, Romanian – American Foundation);
proiectele “Sub semnul lui Dragobete” și „Historia Magistra Vitae”; clubul “Curcubeul Toleranței”; revista elevilor “Lumea Tehnologiei”, etc.
Pe lângă Certificatul și statutul de Școală Europeană, fiecare școală beneficiază și de suma de 5000 de lei, ce poate fi utilizată pentru dotarea instituției.
România este o țară europeană nu numai prin poziția geografică, ci și prin opțiune. Noi, în școală, împărtășim valorile europene și prețuim tot ceea ce au realizat generații și generații, în cultura Uniunii Europene.
Certificarea şcolilor cu titlul „Şcoală Europeană” conferă recunoaştere şi prestigiu în cadrul comunităţilor educaţionale, iar eforturile pe care aceste şcoli le fac pentru menţinerea titlului obţinut determină un interes tot mai crescut pentru dezvoltarea de noi şi noi proiecte, ceea ce conduce la o îmbunătăţire a managementului şcolar şi la dezvoltarea unei culturi organizaţionale solide”, precizează reprezentanţii Ministerului Educaţiei.