La Anina, „drumul cărbunelui” a luat-o pe căi greșite…
La Anina, liniștea cetățenilor de pe străduța Horea a fost tulburată recent de prezența masivă a autotrenurilor care transportă cărbune la Colterm Timișoara.
Ieri, liniștea aninenilor de pe strada Horea, atâta cât mai era ea, a fost „spulberată” odată cu un adevărat desant de TIR-uri, pregătite să încarce cărbunele excavat din șantierul situat vizavi de locuințele oamenilor. Aceștia au reclamat faptul că pe lângă zgomotul volelor de dimineața până seara, ieri s-au trezit „la pachet” și cu o divizie întreagă de autotrenuri pe cap.
Problema este că accesul TIR-urilor la stradă s-a făcut printr-o improvizație făcută în gard. Mai mult, pe strada Horea este interzis accesul mașinilor cu greutate mai mare de 4,5 tone. Din acest motiv, a plecat și o altă nemulțumire a cetățenilor. Strada Horea a fost betonată de către UAT Anina în urmă cu un an de zile. Apariția autotrenurilor a lăsat deja urme serioase pe betonul străzii.
Condiția pusă de constructorul drumului a fost ca pe strada Horea să fie permis traficul ușor. În caz contrar, drumul recent betonat va fi scos din perioada de garanție! Teama cetățenilor este aceea că dacă accesul de altfel ilegal al TIR-urilor în zonă va continua, starea deplorabilă a drumului va deveni o obișnuință pe strada Horea.
În speța ecologizării zonei din vecinătatea drumului de la intrarea în orașul Anina mai apare un aspect interesant. Zona unde se află ”șantierul belgianului”, cum o numesc localnicii, este împărțită în două. Prima parcelă de teren a fost concesionată de către primărie celor de la Penny Market pentru ridicarea unui magazin clasic.
Cealaltă jumătate reprezintă șantierul propriu-zis. Urmărind excavările făcute în timp este ușor de „descifrat” faptul că s-a scormonit haotic după huilă. S-a excavat aleatoriu, acolo unde s-a găsit eșantionul cel mai bogat la prima vedere. Astfel, „șantieriștii” și-au „sabotat” singuri calea de ieșire legală de pe șantier la strada principală. De fapt, din șantier se putea ieși pe două căi de acces. Condiția necesară și suficientă era ca porțile să nu fie ferecate… sau să nu se fi excavat naiv în fața uneia dintre porți.
Printr-un plan bine elaborat, s-ar fi evitat toată „agitația” din zilele trecute. Comoditatea șantieriștilor, ca să fim eleganți, a tulburat liniștea aninenilor. Cei care au demonstrat că-și cunosc drepturile.
Dosar penal pentru … o roată ?! Cum rămâne cu TIR-urile?!
Și încă un lucru… Așa, o întrebare retorică pentru toți „pandurii” care împart legea… Cum este posibil să dispui deschiderea unui dosar penal pentru blocarea accesului TIR-urilor la drum public, când tocmai autotrenurile sunt cele care au pătruns ilegal pe străduța Horea?!
Citește și: La Anina va fi cel mai frumos muzeu al mineritului din România!
Camioanele au o capacitate totală de 55 tone încărcate cu huilă și au tranzitat zona pe o stradă betonată. Una în care accesul este permis autovehiculelor de până la 4,5t! Adică permiți pur și simplu accesul TIR-urilor pe o străduță în care limita legală a fost depășită de aproape unsprezece ori!! Nu iei nici o măsură legală în privința mastodonților auto, în schimb sancționezi un biet șofer rămas cu roata-n mână! Păi, dacă gestul șoferului era premeditat, nu i se „oprea roata” tocmai în fața „porții” create ilegal și abuziv!? Cert este faptul că „drumul cărbunelui” a luat-o pe căi greșite. Și asta tocmai în orașul cărășan fanion al mineritului din Banatul de Munte. Păcat, mare păcat…